Busy bee…

Det har varit en grymt intensiv dag. Började med ett par timmars jobbande, hamnade i flow och det  rann bara på – så jäkla grymt!

När det var dax för rast körde vi lunchintervaller i längdhoppsbacken bakom universitetet. Egentligen skulle vi kört intervaller igår efter KM, men när vi var klara med KM kl.20.30 och allt var dyblött och de mindre rovdjuren kändes sådär taggade efter att ha lekt disktrasa hela kvällen, åkte vi hem – skönt att ta igen det idag.

Förresten… om SoSu-backen är grym så tycker jag faktiskt denna är snäppet värre. Tog lika lång tid att springa uppför (ca 1 min), men… jäklar vad mer slut jag var efteråt. Den känns flackare, men längre… hmm… sladdriga pannkakor är vi allihopa, allihopa…

Efter lunch var det bara att gå tillbaka till universitetet för spikning och bubbel – att vara doktorand kan verkligen vara glammigt, ibland. Ganska ofta tycker jag. Fast fråga mig igen när jag är nära inpå min Lic. eller min disputation… då är jag nog inte lika kaxig längre. Trevligt var det i alla fall.

Lite senare på eftermiddagen mötte vi upp Jo och R-djuren för ett snabbpass agility – vi måste vara de mest effektiva träningskamraterna genom tiderna. Snacka om effektiva träningspass – så snabba att Jo springer ur bild.

Slapp vi undan regnet, nej. Kom värsta åskskuren som gjorde oss dyblöta (se streck på bild), men se det hindrade inte oss för att ha en riktigt bra träning. Tack Jo! 🙂

Nu fredagsmys … stress står på schemat.

2 thoughts on “Busy bee…

  1. Jättetack för grym träning, som alltid. Snyggt smygfotat, det ser ju i alla fall ut som att hon pallnitar i position 🙂

Kommentera

