Melankolisk intervallmorgon

20120611-072921.jpg

Melankoli. Ja, bara två veckor kvar så tystnar morgonfåglarnas sång. Jag älskar att komma in på skogsstigen och mötas av näktergalens pumpande. Eller när de olika sångarna i vassen vid sjön kör sitt race. Snart är det slut med det. Den beslöjade vattenspegeln gjorde knappast känslan av att snart är det slut mindre.

Oavsett den melankoliska känsla jag hade så kändes träningen bra. Genomförde intervallerna i korta backen med kraft och kände mig stark både dit och hem.

Dock är det bara två månader kvar till AIM, och jag behöver fler MTB-mil i kroppen. Än så länge har det bara blivit att jag cyklat till jobbet ett par gånger. Efter SM får jag prioritera om i träningsschemat och cykla istället för att springa helt enkelt. Det e bare å åk…

