Ett tips

20120629-185701.jpg

Se till att komma ihåg dessa tre – Amanda, Yes och Floss, och vem som berättade om dem för er först. 😉 De kommer bli grymt farliga på agilitybanorna inom en snar framtid (mamma Madde ser till att de glänser i vallningen också, säger bara wow vilket team).

Inte en droppe champagne ikväll

20120629-163022.jpg

Näe, inte en droppe champagne ikväll. När vi idag gick mot stolpen kändes allt perfekt. Hon var cool, med mig och … Ja, det kändes som idag kan vi.

När jag säger höger så slår hon fin ut för att plötsligt stanna. Upprepar och hon vill inte röra sig… Upprepar och hon vill vänster. Till slut, efter inkallning halvvägs tillbaka och flera stop på vägen får jag upp henne i kontakt med fåren. Då lägger hon sig klockan 4… väl på benen och fåren i rörelse var det bara hejbaberiba. Vi bröt.

Snacka att det blev fullkomligt megatokigt. Sven S, som dömde och som sett henne, skakade också på huvudet. Ja ja, väl tillbaka bland publiken fick jag massor av pepp och historier om liknande incidenter som de varit med om. Tack alla ni ❤ kände mig mindre ensam.

"Oavsett prestation på banan är det samma hund som följer med dig hem som du hade med dig in på banan".

Efter en misslyckad vallningsstart hakade hela min coach troop (Madde, Amanda, Helena och Daniel) på till agilitybanan där vi tränade en bra stund. Agility är verkligen uppfriskande, och Ozz gick finfint.

Fick vara med och slipa på diamanterna Yes och Floss (Amanda! Du måste skicka bild på er tre, missade ju att ta en sådan) och de kommer att bli riktigt farliga på banan – oh my god vad de går fint. Härligt jobbat Amanda.

Hmm… Kanske skall fira lugnet fram till stolpen iaf. Och min nya, fantastiskt fina, frisyr/hårfärg (Tack Anna!). Finns alltid något att fira!