SM-pinne i hopp och revansch

20120701-210518.jpg

Står i fårhagen och bloggar medan vi fyller på vatten. Lugnt och skönt vid Långängen ikväll.

Som titeln visar fick Pi & jag en sm-pinne i hoppklassen, genom en blygsam 10:e plac. Jag var för ovanlighetens skull(…) besviken på mig själv när jag gick i mål, och är mycket glad och tacksam att loppet räckte till en pinne. Jag var mycket passiv och defensiv. Men inget dåligt som inte för något gott med sig…

Med Ozz ville vi ha revansch och oh yes vilket handlingsklockrent lopp det blev. Varje millimeter var ren och skär njutning. Jag sprang som aldrig förr och Ozz både ökade och bromsade som aldrig förr. Tyvärr blev det fel ingång i slalom. Verkligen synd. För den tiden… Wow. Känslan… underbara känslan.

Tigra ville inte springa i hopp, men i agilityn fick hon fjutt igen. Duktig lilltjej.

Ps. Råbocken visade just att vi inte var välkomna … bara till att välja annan väg. Hmm… borde kanske blogga någon kväll om djurs integritet och vårt ansvar att faktiskt läsa deras signaler. En annan kväll.

Kommentera

