Mål 3 – check, eller: what’s up with the travslinga?

Då var ett mål avklarat, och det blev hela fem varv på travslingan – bonusvarv: cause I can! Med oss i spåret hade vi även Fame, som funderade på vad f-n vi höll på med. ”Fåren står ju där, ser du inte det pucko!?”. Fåren, de stirrade lika förvånat (och lättat) de också. Ozz… ja, hon frågade, men insåg vad det gick ut på och fann sig i idiotin med ro: ”Inom sinom tid är det väl min tur snart också”. Tigra då? Ja, men hon är ju alltid med på allt, lika positiv och glad som alltid. ”Åh! Ett varv till! Hurra!!”.

Ok, frågan i allas huvud, vad tusan skall ni ut i en travslinga och springa för? För att Tobbe anlagt ett 500m-spår med sand, som gör att det blir tungsprunget. Lite som att löpa på en tjockmatta – och jag kan meddela att det sög i benen. Höll mig stadigt i mitten, på det tunga. Skönt motstånd. Höll 6 min/km och känner mig nöjd med det – totalt fick vi ihop dryga 3.5 km (plus upp/nedvärmning 1,5 km).

Nu kör vi slides innan vallunch.

Ok, jag ljuger… nu blir det valplådan… sedan får vi se vad som händer…

Tungsprungen åtta

Tungsprungen åtta

2 thoughts on “Mål 3 – check, eller: what’s up with the travslinga?

Kommentera

