Inget barmarks-SM för vår del… och en fråga.

Tre dagar kvar tills anmälan till årets barmarks-SM går ut. Tveka inte det minsta – i alla fall inte ni som har Grönt kort och tävlingslicens… – det är helt fantastiskt roligt. Just DO IT! Det är verkligen så roligt som jag beskrev förra året.

Men… i år blir det inget barmarks-SM som sagt. Jag skall till Kenya och föreläsa/coacha djurtränare istället. Det har varit bestämt länge, men… nu är det knappt två veckor kvar till avresa, vaccineringarna är gjorda, pass införskaffat (stulet i somras) – bara visum kvar – så nu vågar jag tro att det verkligen blir av. Skall bli en fantastisk upplevelse. Galet att få vara med om. Plötsligt händer det liksom.

Frågan till er är följande:

Vad vill jag ha för kläder med mig till Kenya? Jag äger ju inte världens största garderob, och hoppas kunna köpa något enkelt där, men… vad skulle du råda mig att ta med mig? Mycket tacksam för svar.

Slutligen vill jag rekommendera A-Cs hemsida, med barmarksskolan. Mycket bra!

8 thoughts on “Inget barmarks-SM för vår del… och en fråga.

  1. Vad roligt EM!!!! Tänk att du ska åka till Kenya det är STORT!! I klädväg så går det väl bra med något sjal liknande som du bara knyter runt dig hi hi… Shorts och linne blir väl bra?!
    Kramar

  2. Skitkul! 🙂

    Jag vet inte vad för miljö du ska vara i men jag skulle främst tänka på skor:
    – Sandaler/luftiga saker… det är varmt.
    -.Höga skor/kängor (som inte är för varma) om du ska vara ute i bushen något (det finns en del djur där, somliga otrevliga)
    – Luftiga gympaskor

    Kläderna får gärna vara lätta/svala men tänk på att ta med en del heltäckande. Och en keps eller solhatt.

    Sen vet jag faktiskt inte vad gäller kulturen i Kenya. Finns det någon anledning att tro att du kommer att behöva ”anständiga” kläder? Tror att många afrikanska länder har kulturer där man inte visar låren, exempelvis.

    /Mija

  3. *ååååå* nu behöver jag ju tänka till riktigt mycket juuuh! Barmark låter grymt kul. *tänka tänka*
    Vad gäller Kenya så brukar det ju vara bra att resa lätt och handla det som behövs på plats. Har du ett tokspäckat schema, eller har du något lufthål för att inhandla det som behövs?
    *lycka till 🙂 *

  4. Jag skulle säga att det beror helt på vad du ska göra och vart du ska vara. Men visst ska du vara i Nairobi? Då kan du ha samma kläder som du har en varm dag här, men smörj in dig, NOGA! Jag använde i stort sett bara sandaler (flipflop som jag köpte där) men precis som Mija skriver så behöver du skor om du ska vara ute i bushen eftersom det finns massvis med saker som gör ont eller bits. Åååå vad avundsjuk jag blir! Vill oxå!

  5. Tråkigt att ni inte ska på SM men jag förstår varför 😉 Luftiga och tunna kläder är ett måste, allt som sitter tajt kommer att bli supersvettigt!

  6. Vi var i Tanzania alldeles nyss och det var inte så varmt. 20-25 grader. Sommarkläder som funkar hemma skulle jag säga. Tänk på att det är vinter där nu! Solen är stark så du bör ändå skydda dig med keps. Långärmat och långbyxor på kvällen om det är risk för malaria. Ha så kul!

  7. Det är inte tokvarmt i Kenya i november, men stark sol, som flera redan skrivit, så tunt och luftigt men täckande. Himmel vad roligt du ska ha!! 🙂

Kommentera

