Ewokpromenaden

 

Under min sista dag tog jag en egen hikepromenad i skogen runt centret (jag lovar att det var helt säkert… gick bara liiite vilse). Tänk er, ni går i en skog. Plötsligt ser du något skymta i vegetationen. Lika snabbt som du såg det, lika snabbt är det borta. Snart ser du något igen, lite längre åt vänster denna gång. Bara skymta förbi, sedan borta. Du hör hur grenar knäcks och större grenar rör sig runt omkring dig. vad gör du då?

Jo, du tar av dig tröjan. Breder ut den på marken och sätter dig på den. Sedan är det bara att vänta och njuta av nuet.

Till en början var det bara skymtande huvuden lita varstans, men snart tog visst nyfikenheten överhand. Vad var det för vit blekfis som satt i deras skog?

 

Snart var de överallt! En grupp på cirka 20-talet sykes kom och hängde med mig en 40 min – vilken ära.

Några passerade snabbt, några höll till i närheten av mig och kikade nyfiket på mig igenom grenverket.

 

 

En var extra nyfiken och kom riktigt nära. Lite yngre än de andra. Lite modigare…

 

Detta var bland den bästa upplevelsen under hela resan. Hur mysigt som helst att bara sitta där och iaktta dem medan de grejade, åt och busade med varandra. Känslan att ha apor överallt var… mysig. Inte ens i skogen är du ensam. De finns där hela tiden och kikar på dig. Spanar och vakar. Nyfiket.

Efter en stund drog de vidare. Några var eftersläntrare och stannade lite längre. Men snart var skogen tyst och stilla igen. En avbruten kvist bredvid mig var en av de få ledtrådar att de precis passerat över mitt huvud.

Denna stund kommer jag ha med mig länge.

 

4 thoughts on “Ewokpromenaden

  1. Jäklar vilka grymma bilder! Ser sannerligen ut som du kom nära djuren och har en riktigt bra kamera. Framförallt avis på att du fick komma nära noshörningar! Vi kunde tyvärr bara se dem ordentligt i kikaren… Verkar som du hade en fantastisk resa. 🙂 Och den lilla Bat ser ju helt ljuvlig ut!

Kommentera

