Bat har äntligen hämtat hem sin EM

Fick frågan igår om jag hämtat hem Bat. Njae, inte riktigt… det är nog snarare han som hämtat hem mig.

Helgen spenderas nämligen hos Eva, medan hon tävlar vallhunds SM (kvalade in Sia och vi håller tummarna stenhårt för en fin finalrunda – med SNÄLLA tackor!). Här njuter vi av solen, landet och att bara vara.

Jaha tänker ni nu, vi vill veta mer om Bat!! och vadå B A T… det är väl inget rovdjur? Hmm… ok, då. Ni har rätt. Men, nu råkar Bat vara döpt efter den vitvingade fladdermusen (Diaemus youngi), som ju faktiskt suger blod. Kanske inte klassas in som rovdjur, men precis lika blodtörstig som mina andra rovdjur. Extra roligt är att jag hittills inte hittat en enda annan hund som heter Bat, udda namn helt enkelt.

Han är precis lika go som han ser ut. Ursnäll och larvar efter mig varthän jag än går. Ni lär få läsa många uppdateringar om honom den närmaste tiden.

7 thoughts on “Bat har äntligen hämtat hem sin EM

  1. Han ser verkligen ljuvlig ut! Skall bli kul att följa er!
    Jag har faktiskt kännt en ”Bat-hund” när jag bodde i spanien.

Kommentera

