Pedagogik

Lånar dagens bild av Eva. Igår blev han liksom min på riktigt – genompapper, pass och pesetas…

Under helgen så har ju vi bott hos Eva, och det är nog den mest pedagogiska start jag kan tänka mig att jag kan ge en valp. Först är nya flocken med honom hemma i uppväxtmiljön. När han sedan lärt känna nya flocken åker man till den nya miljön. Snacka om att han har med sig tryggheten hemifrån.

Dagen har bjudit på många saker att uppleva och upptäcka. Även om han är försiktig är han lugn och avreagerar fint – världen är fylld av läskigheter, men eftersom ingen annan verkar bry sig skall nog inte jag heller bry mig. Så här första dagen har han varit högt och lågt, sovit som en stock, gjort alla behov utomhus och åkt en hel del bil – i bilen gosar han ner sig hos de stora hundarna, som snällt låter honom ligga på dem. Är så glad och stolt över vår fina lilla flock.

Skall bli spännande att ha med honom till universitetet – den miljön kommer att bli perfekt miljöträning.

5 thoughts on “Pedagogik

Kommentera

