Det tullar på

Var lika hängig idag som igår, men… jobb går inte att ställa in, och särskilt inte som doktorand. Dessutom har jag semester på torsdag, vilket gör att jag vill få undan så mycket som möjligt.

Pratade med Lyras Lydia idag för tips på bilvallande. Häromdagen när jag gick längst en väg och det passerade 10 bilar i snabb följd sade det *klick* hos gossen, och han tände på bilar. Sedan dess har vi matat med godis, och ville se om Lydia hade något extra tips. Tipset: fortsätt som du gör, så det gör vi.

I övrigt har ”Hassel” gått ur knoppen och kommer ut som energi i kroppen. Ingen av rovdjursflickorna ställer upp på lek såsom Hassel och Kelli gjorde, vilket innebär att hela livet blir en lek – och allt som existerar i livet. Min galet lättsamma valp har nu blivit lättsamt with an edge. Kan väl säga att vi har en hel del papperssnippor över hela lägenheten, men hellre tusen pappersnippor än en trasig sko.

Glömde att blogga om att han nu även kissat in sitt första naturreservat: Dalen- Höksbergs NR. Duktig pojke.

Tänk att det alltid funnits ett naturreservat preciiiis bakom Fyrklöverns stugby. Bara legat där och väntat på oss.

Vi ligger fortfarande i fas vad gäller årets naturreservatsjakt, men… ja frågan är hur det blir nu på upploppet. Har ett par nära kvar, men samtidigt har jag mycket resor framför mig. Frankrike närmast och sedan Kina… för att inte tala om Blodbadet! Och så Agilitylärarutbildningen. Jag som planerade för en lugn höst… fråga mig inte hur jag bär mig åt.

8 thoughts on “Det tullar på

  1. Haha, vad rolig du är som är stolt över att han kissat in sitt första naturreservat. Du får säga åt honom att han får spara lite energi tills ni kommer hem till oss…. 😉

  2. Kom till Gävle. Här erbjuds yrkesmässig guidning i både stora och små reservat, lunch ingår enligt tidigare löfte:-)

Kommentera

