Träningsplanering

Sitter och planerar kommande fyra veckors träning. Vi har precis fått utvidgad friskvård på jobbet, så det blir att köpa ett simkort på Gångsätrahallen som ligger precis över vägen. Simning en eller två gånger i veckan kommer jag att må bra av. Sedan skall jag försöka våga mig till Campushallen för ett pass Body attack – lite rädd för gruppaktiviteter, men yogan gick ju bra. Ja, om vi bortser från att nacken pajade…

Hundarna då? Ja, de har jag inte glömt. Bokat ett pass i nya Väsbyhallen med Anna, medan Jo & jag skall en vända till knivstahallen. Dessutom har jag fixat ett par morgontider i ridhuset här intill för lite smålir, och så har jag såklart SAgKs söndagsträningar jag räknar med att kunna delta på under några söndagar i alla fall.

Vintervila tänker ni? Inte för Ozz. Rovdjuren har nu vilat hela hösten. Piraya skall få fortsätta ta det lugnt, men Ozz och jag skall fixa och dona under vintern – vi har abstinens.

Bat har två valpkurser på gång, en för Malin E som är påbörjad – och läxorna i full gång – och en för Bodfäldt- Tyvärr missar vi första tillfället på Bodfäldts kurs på fredag, då jag är i Frankrike (no comments).

Vallning? Ja, med 2,5 km till fåren lär det bli ett gäng 10 min pass i veckan. Ni vet, buppa lite rumpor och vissla lite. Redan har vi ökat vår % i läggande på visslan. Verkligen roligt! Håller tummarna för en snöfri vinter (sorry Marlene…). Vilket får mig att även tänka på löpningen, vilket vi såklart också planerat in ett par pass.

Alltid lika spännande att se hur planeringen hålls. Med tanke på allt jag fått ställa in senaste veckorna pga spontana jobbmöten vet jag egentligen aldrig hur morgondagen kommer att se ut. Men… tidiga mornar och sena kvällar brukar(…) vara hyfsat lugnt. När andra sover, det är då vi tränar – och så har det varit varje vinter.

Ja, och så har vi Kina om en dryg vecka också… och julpyssel, och… hur kommer det sig att jag alltid är så optimistisk med allt jag vill hinna med när jag annars är så tidspessimistisk?

3 thoughts on “Träningsplanering

Kommentera

