Strasbourg

Har i ett par veckor pratat om att jag skall åka till Tyskland… Strasbourg. Visste ni att det inte låg i Tyskland? Inte jag. Döm om min förvåning när mina kollegor pratar om Frankrike och jag Tyskland. Jaja, kollar jag på kartan är det faktiskt inte helt ologiskt att tro att det var Tyskland vi skulle till…

Haft två riktigt bra dagar – även om jag verkligen tvekade inför resan, pga jobbstress, flyttstress och allmäntillståndsstress. Tror dock att det var nyttigt för mig att hänga med likasinnade primate-nerds och snacka träning, forskning och vikten av publicering.

Fick även äta Strasbourgs specialité, en tunn pizza med namn Tartes Flambées, vegetarisk sådan. Smakade mest ingenting, tänk er ett tunnbröd med ost på – utan kryddor. Saknade crêpes och nutella… hade hellre satsat på det.

Lade upp en bild på frukostbordet på FB, och jag blir alltid lika fascinerad över utbudet av kakor och godsaker. Kanske inte riktigt min definition av frukost, men… visst tar vi seden dit vi kommer? Bara att hugga in, som Bjarne skrev.

Idag velar vi över om det skall bli en säng från Ikea, eller om alla fått lön och slåss där inne… Jag har iaf inte fått lön. Men verkar som att alla andra fått det. Får ta Ozz och jogga till fåren istället.

Just ja, Strasbourg var supervackert! Skulle lätt kunna tänka mig att åka dit igen – särskilt med sällskap av alla glada holländare. Tusan att det inte blev något samarbete med dem, hade varit roligt att bo i Holland ett tag.

Kommentera

