Tyvärr…

Det blir ingen julkalender i år. Velade länge, inte över ämnet, men över om jag alls hade tid. Bara att inse, jag har ingen tid det. Men, jag vet i alla fall en duktig hundinstruktör som kommer att bjuda på en kalender!

bild-3

Att vänta i soffan är enklare än att vänta på golvet.

En av anledningarna till att inte bjuda på en kalender är för att ha tid att träna de egna hundarna. Just nu jobbar vi en del på att kunna titta på när de andra tränas. Vilket går bra. troligen för att det är vad vi tränar varje morgon och kväll när Ozz får mat…han vet det här med att vänta på sin tur. Ja, i alla fall under shaping-träning.

bild (7)bild (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har vi börjar med att träna på att vända sig ifrån mig och GODISARNA!! Det började med att han låg mellan mina ben och tyckte jag var mycket konstig, men snart fattade han poängen – han har ju tidigare blivit belönad att gå upp på pallen – och vände sig om. Duktig kille! Belöningen kom sedan både från höger respektive vänster sida samt mellan frambenen.

Måste bara säga igen, vilka kramgrodor till rovdjur jag har! Seriöst. De skall ligga nära, de kommer och måste ha tvångskärlek – eller ja, tvång och tvång, Ozz in i näsan och Bat in i munnen och Piraya i knä’t. Både Ozz och Bat kramas, mycket och länge, både med mig och med andra. Kanske måste döpa om dem till krambjörnarna. 🙂

One thought on “Tyvärr…

Kommentera

