Bra känsla av ringrostighet och Bat-hantering

frametastic-1

Första dagen på Kistamässan är till ända. Startade bara hoppklasserna; Ozz är inte uppflyttad och Piraya behöver bara en hoppinne.

Med Ozz hade jag en bra känsla, och tycker även det syns på filmen. Dock kände hon av mina aningar och gick ur slalom, och senare i banan diskade vi oss på en tunnel. I övrigt klarar hon underlaget klockrent och hoppar på bra.

Piraya vet jag har problem på underlaget och ja, nog för att vår agilityvila ger en viss ringrostighet, behöver du ju inte vara så här illa. Kunde knappt sluta skratta åt känslan när vi kommit i mål; snurrigare lopp får vi leta efter. Kan milt uttryckt säga att jag inte planerat att handla som det blev… får ta Tony på orden och gå banan ordentligt imorgon…

Hela min filmkanal kom med… så om ni inte vill se Bat rensa i återvinningen och Katarina köra vackra Fiona på WAO kan ni stänga av efter två filmer. 😉

Bat fick komma in efteråt och miljöträna – larade det med bravur. Satt en bra stund och snackade med Maria och Ullis, men allt han vill göra var att jobba med mig (och korven). Duktig pojke. Vi höll oss en bit bort från värsta smeten, känns som lagom att börja där.

Han fick även träffa brorsan Kjapp, och ja, Bat är minst av alla pojkar. Verkligen kul att träffa kullsyskonen – bara Ponyo kvar nu… Av Ozz syskon har jag endast mötte Robbans Molly, så det känns extra roligt att ha en sådan nära kontakt med de andra Seglingevalparna. Tack Eva, än en gång, för denna underbara kille och för att du är bäst!

Just ja! Snälla Petra filmade från Malin-kursen häromdagen. Såhär går hanteringsträningen:

och såhär hoppar en fladdermus:

Slutligen, inkallning… snyggast filmat!

One thought on “Bra känsla av ringrostighet och Bat-hantering

Kommentera

