Stjärnstatus på mina kollegor

frametastic-2Jag jobbar i ett fantastiskt team av människor, och idag var det två personer som gjorde min morgon extra guldkantad – Tack!

Var på valpkurs, Sikta mot stjärnorna” för Eva B, och var helt ärlig nervös inför kursen. Kändes inte som att vi fokuserat träning på det vi behöver, och visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Men… Bat gjorde mig så stolt! Han kampade som aldrig förr – han har haft en långdragen tandlossning som påverkat kamplusten – och hade ett bra ”Bus”. Fokusen var total, trots att Eva vid ett tillfälle råkade kasta bollen så att den landade en 50 cm bakom hans rumpa och Zack kom stormande för att ta den. Bat låg där han skulle – underbara lilla varelse. Eva ger många bra tips och idéer, och det är bara att suga åt sig allt som går. Bra!

Hade bjudit in mina vänner Sara och Helena – förstår inte varför jag inte tog någon bild på Helenas djur… hur kunde jag missa?! – på middag. Handlade för ett tag sedan i en liten asiatisk affär i centrala Uppsala (som jag varken minns vad den hette eller var den låg) och fick bland annat tag på sötpotatisnudlar, hur coolt är inte det, som jag bjöd på. Lite udda konsistens. Smakade riktigt gott! Rekommenderas varmt. Bästa tänkbara middagssällskap var det också, och lägenheten full av hundar.

Innan de kom fick vi till ett löppass, trots att jag egentligen varken hade tid (och tid tar man sig eller hur är det?) eller ork – ”bara” lust. och, vem kan säga nej till de där runda gula ögonen? Körde på ”Set up for success” (tips från länken häromdagen), dvs tog på mig löpkläderna och gick sedan en promenad med alla tre rovdjuren. Väl tillbaka var vi uppvärmda, färdigklädda och… tja, hade helt enkelt ingen ursäkt att inte ta en 3km-runda. Avslutade med tre starka plankor, hade kunnat ta ut mig mer, men vill verkligen hinna dammsuga…

 

 

2 thoughts on “Stjärnstatus på mina kollegor

Kommentera

