Att träna med känslor

frametastic

Ikväll är det återigen dags för träning med Linda, vilket vi ser fram emot. Dock hade jag mycket negativa känslor inombords efter en mindre bra dag.

Därför tog jag, efter vår vanliga ”nu-är-jag-hemma”-promenad, ett snabbt löppass på 3 km med Ozz. Tempo-rekord för året visade Runkeeper, och jag kände mig betydligt lättare i hela kroppen.

För att lätta upp trycket ytterligare slängde jag Dolphin quest-påse över axeln – den betyder något extra för mig då jag tänker på finaste Stania, min roommate från Hong Kong som jobbar i Bermuda, när jag ser på den – och stack till badhuset och körde 1 km.

I båda fallen, löpningen och simningen, slog jag tidsrekord. Tänk vad känslor kan göra med kapaciteten. Nu var det synd att det var negativa känslor, hade hellre fått samma resultat med känslan av glädje.

Vet ni vad. Energi är till för att omvandlas; jag har just omvandlat all denna negativa energi till något betydligt positivare!

Nu mat, sedan nattagility, FTW!

One thought on “Att träna med känslor

Kommentera

