Kramens dag – krama mera

frametastic

Svårt att få med alla rovdjur och mig själv på en bild

Blev, förutom 1 km simning – börjar tycka om simningen mer och mer, även ett lunchpass benstyrka idag. Det innebar att även Bat och Piraya fick haka på. I vanliga fall får de stanna hemma medan Ozz och jag tränar.

Utfall, squats och upphopp (upp – fram – upp – tillbaka), tills låren brände heta. Fick inte till squatsen, kände/känner inte tillräckligt i rumpan. Får skylla på Bat, då jag tog chansen att träna på vår läxa (stadga i sittet) samtidigt som vi tränade – hade svårt att göra rörelsen samtidigt som jag matade med godis.

Lunchens stadgepass gick ut på att sitta still medan jag störde med diverse rörelser. Squats gick bra, däremot upphoppen var s u p e r s v å r a att sitta still under, där har vi att träna på!

Plankutmaningen går sådär, tycker inte att jag kommer framåt… men det är 10 dagar kvar och allt kan hända! Starttid 60 sek, nu 72 sek. Hoppas bli lite piskad senare i veckan så kanske jag kan trycka in lite mer tid!

Glöm nu inte bort att det är kramens dag, och om det är något vi behöver är det fler kramar. Det är tur att jag lever ihop med världens kramgrodor – Bat har blivit precis lika kramig som Ozz.

Vill avslutningsvis dela med mig av en film från Ski Dubai och på mina vänner som jobbar med pingvinerna där. De har verkligen gjort ett fantastiskt jobb!

One thought on “Kramens dag – krama mera

  1. Jag brukar ställa mig framför en vägg när jag gör squats, tårna ca 2 dm från väggen. Det blir väääldigt mycket jobbigare! Jag kör med min sandsäck som tyngd också men du kanske kan ta en väska med vattenflaskor i att hålla i famnen som extra tyngd.

Kommentera

