Hej träningsvärk!

frametastic

Tar tillbaka det där jag skrev igår, om att jag inte fick till squatsen… kan meddela att jag vaknande av en enorm träningsvärk i både rumpa och lår. Kan bara ana hur det kommer att vara imorgon. Tack för tipset Elin! Kör ofta ute, men kanske kan hitta en mindre stock som tyngd.

Vaknade förövrigt redan 3.30, drog oss till 4, men steg sedan upp och satte oss (… mest jag då) för att jobbade. Vid 5.30 drog vi på oss ytterkläderna och tog en 40 min promenad. Hade på full mundering och kände inte hur kallt det var, men Pi hon vill absolut INTE ta ett steg, så henne bar jag. När jag senare åkte till jobbet visade den -15°. Kanske inte så konstigt att hon inte ville vara med… De andra både, ja de skuttade runt som ingenting.

På eftermiddagen möttes djurtränargänget upp på Kungsträdgården för skridskoåkning och mat. Med oss hade vi eminenta Mikaela, som tidigare varit isprinsessa och nu skulle lära oss att åka. Spännande, särskilt med träninsgvärkssprängande lår. I början kom jag knappt iväg, för sjutton 12 år sedan jag stod på skridskor och totalt har jag väl åkt en 10-15 gånger. Men med guidning och hejarrop ”swishade” jag snart runt, runt rinken. Och så vart jag sugen på att haka på Ullis & co ut på Kottlasjön… varför behövs ofta utrustning till roliga aktiviteter? Tacka vet jag löpning.

Kuriosa: positiva förstärkning, släng dig i väggen. På mig gällde negativ förstärkning för hela slanten ikväll. Smärtan i skenbensmuskulaturen och ”ankelmuskeln” var obeskrivlig i början, men så snart jag hittat rätt tyngdpunkt och kunde slappna av släppte smärtan. Snacka om instant reinforcement! Kan lova att jag skärpte mig.

Avsluta kvällen med shaping och magpass, hoppas på värk i några fler muskelgrupper i morgon. Körde kamp på kvällens stadgepass med Bat – tidigare i dag har det enbart varit godis, och jädrar i mig vad han satt hårt. Kom i håg: varva kamp och godis!

2 thoughts on “Hej träningsvärk!

  1. 🙂 Jag är gärna med och guidar fler gånger, med lite mindre träningsvärk kommer det gå ännu bättre! Åka skridskor är ju min halvt dolda specialitet 🙂 Dessutom är det en bra träningsform! Har själv lite träningsvärk idag!

Kommentera

