Tur jag har, som Yoda skulle sagt

frametastic

David Lachapelle

Det är ett faktum, ju mer jag tränar desto mer tur får jag. Idag hade jag turen och lyckades ta mig 1,5 längder i bassängen innan jag kippade efter luft, och detta kl.6.30 på morgonen. Det ni! (Simmade 40 min… så ja, det blev mer än bara 1,5 längd, men det är allt jag klarar än så länge…).

Bara att ta sig upp kl.5.45 var tur. Hade tur som sedan tog en 30 min promenad med hundarna innan simningen så att jag slapp göra det efter simningen. Det var också tur att det inte var någon annan ute så tidigt, så att vi kunde njuta av snöns tystnad helt för oss själva.

Vidare har jag tur som har Christina på besök hos mig, ny doktorand på SU och som bott hos oss under veckan. Tur att hon gillar hundar. Tur att även hon ville haka på till Fotografiska och ha en bra kväll med god mat, skön atmosfär (jag kanske måste köpa ett årskort, vilka krav jag ställer på mig själv) och gott sällskap av Sara och mig. Ja, för tänk vilken tur att just Sara är min vän och också ville följa med och förgylla kvällen.

Luck is when preparation meets opportunity

Kommentera

