Våga vägra tristess

boredom

Denna bild kom upp i mitt Facebook-flöde, och det passar in på vad jag har gått och tänkt på idag.

Vad gör du med bonustid du ibland får?

Kanske kollar du mobilen? Eller slår på tv:n? Eller tränar du hunden/hundarna? Gör du ett gäng sit-ups/armhävningar? Nyfiken på vad du gör med din bonustid – för visst ser du till att utnyttja din bonustid istället för att känna tristess.

Tidigare hade jag alltid en bok med mig för att utnyttja min bonustid – jag är ökänd att alltid vara på plats en kvart tidigare och väntar därmed alltid, men mina vänner vet det och känner ingen större stress över det. Idag tar mobilen mer tid.

Försöker här hemma träna hundarna när jag får 10 min över. Ni vet, när allt gick fortare än tänkt på morgonen. (Ok, jag är tidspessimist och går alltid upp 10 min tidigare än jag behöver, därav min bonustid på morgonen). Ibland efter hundpromenad, läs uppvärmning, blir det också kortare styrkepass med till exempel planka och liknande övningar.

frametasticI morse var det valpkursavslutning hos bästa Eva Bodfäldt. Är så glad att vi gått ”Sikta mot stjärnorna”, fått utveckla nya tankar och att bolla idéer med Eva betyder mycket. Idag fick vi kedja beteenden, något jag sällan gör… inte utanför agilitybanan. Fick flera insikter jag får blogga om vid tillfälle, men en sak jag skall ta tag i är att börja sätta signal på beteenden.

Ikväll skulle Ozz & jag egentligen få träningssällskap under fredagens mastodontpass, men sällskapet fick förhinder. Istället blev det Ozz & jag som gav oss ut i snön som föll vågrätt och som småspik, efter sedvanliga kvällspromenaden med alla rovdjur – perfekt uppvärmning. Kunde knappt se utan att blinka frenetiskt. RunKeeper slutade på 5 km och kroppen kändes fin – var lite stel igår efter benstyrkan och intervallträningen tidigare i veckan.

Efter 20 min vila begav jag mig till badhuset och tränade ytterligare 30 min. Helt galet bra gick det att crawla idag! Tyvärr var det helt fullt i bassängen – har inte folk familjer att umgås med på fredagskvällar eller fester att göra sig i ordning inför? Nope, de är uppenbarligen som jag. Det innebär att jag inte fick till längdträningen, men andningen satt i alla fall till en 80 %, och DET är stort!

Nu laddar vi inför morgondagen!

2 thoughts on “Våga vägra tristess

  1. Du känner ju mig med, jag har aldrig bonustid om inte personen jag ska träffa är sen 😉 men jag kanske betalar en räkning via mobilen eller filar naglarna om jag har en fil med mig ( och det har jag alltid en i bilen). Ha TRÅKIGT har jag sällan. Eller jo, då i somras när jag vad sjuk och låg ner i två veckor.. Även läsa blir ju trist till slut..

Kommentera

