Att möta sina rädslor

10 feb

Snyggaste tävlingströjan från out-n-out – Concentration Motivation Coordination

Vilken bra dag det blev. Kommer till rubriken i slutet… för jag har verkligen mött rädslan i vitögat. Men, till att börja med åkte vi till Stockholms Hundcenter där Ozz startade hopp 3:an, och gjorde ett grymt bra lopp. Vilken känsla. Min fina djungelkatt – vad jag älskar att köra agility med henne. Visst, en bom föll, men… vad spelar det för roll när känslan var så bra som den var.

Vad är jag nöjd med då? Starten, min handling och min löpning. Bubblan. Slalom såklart! Vårt lugn. Älskar vår kamp i slutet av filmen! Ja… jag är väldigt glad över detta lopp. Vi behövde detta. Det var känslan från denna helg som fick mig att bestämma att vi skall fira påsk i Skåne, Gåsahoppet, och inte åka till Rättvik. Vi tävlar agility för att utvecklas och ha r o l i g t. Inte för att jaga SM-pinnar. Och Skåne har allt för att det skall ske.

Direkt efter loppet åkte Ullis och jag till Sättra gård naturreservat (3km från Stockholm hundcenter), första nya reservatet för i år – check! Tänk vilken tur jag har som har en sådan spontan granne. I love! Hade med mig varm choklad och varsin chokladmuffins, kan det bli bättre? Blev off-track i skogen; hundarna hade verkligen superkul och vi pratade på. Mysigt!

På väg hem fick jag mess från Sara, vilket ledde till lunch och ytterligare en fika hemma hos henne. På bordet stod en armé av ursöta smågubbar hon målat inför konflikthantering – Sara är ju min mentor när det gäller kommunikation, hon är grym! Gubbarna påminde om sötaste låten från 2012. 🙂

531509_10151291249016313_299291106_n-1

 

Så, hur var det nu med att möta sina rädslor? Idag var jag på mitt första simpass med Lidingö triathlon förening. Jag var s u p e r n e r v ö s. Vilken tur att jag då hade Linda i andra änden av luren under tiden jag promenerade rovdjuren innan simningen. Hon peppade och menade att det är ju precis det jag ska göra för att utveckla mig själv, det vill säga, göra det jag är rädd för. Vad är det då jag är så rädd för? Vet egentligen inte… men jag är inget fan av stora gruppträningar. Jag tycker om att träna ensam eller tillsammans med en vän – att finna motivation att träna utan draghjälp av andra är en av mina styrkor. Ända fram till att jag lade handen på dörrhandtaget till simhallen övervägde jag att vända hemåt. Lindas ord fick mig att gå in, byta om och sätta igång.

Hur gick det då? Det gick bra! En timme av teknik och kondition sprang iväg och plötsligt säger tränaren att vi är färdiga. Hur hände det liksom? Plötsligt hade jag klarat crawlat flera längder utan att tappa andan – jodå, ett gäng kallsupar fick jag under passet – och jag var helt slut i kroppen efteråt. Gummikvinnan. Ser fram emot nästa omgång!

Efter detta pass har jag större förståelse av andras bloggar om att de känner sig ensamma när de går på nybörjar-crawl. Det finns ingen tid för enskild coaching när det är 14 simmare i bassängen. Jag har ju bästa Daniel som hjälper mig enskilt med tekniken (det var det här med underbara vänner!), och det märktes hur mycket hans undervisning har gett mig. Kunde fokusera på hans tips samtidigt som jag körde de övningar som skulle köras. Bra kombination.

Nu Bat-träning!

2 thoughts on “Att möta sina rädslor

  1. Grattis till ”bubblan” i agilityn och ”ickebubblan” i vattnet… !! (Jag gick på nybörjar-crawl för rätt många år sedan. Nöjd även om jag inte direkt lärt mig crawla, MEN som tonåring gick jag inte ens ned i en bassäng. Nu gillar jag att simma).

  2. Det såg lika härligt ut som det säkert kändes! Rolig och utmanade bana när jag ser skissen. Fanns lite olika varianter jag hade velat testa på starten. Det är konstigt för jag är egentligen en lagspelare som älskar allt med lagsporter att göra. Men att motionera tillsammans, hua, det vill jag helst undvika! 😉 Bra jobbat att du vågar prova nya saker! 😀 P.S. Vilken ursöt sång!!!

Kommentera

