The power of power naps

frametastic

Tror jag nämnt det förut, ”att göra en Eva Marie”. Vilket innebär att man tar en power nap på tävlingsdagen. Mig hittar man nämligen sällan runt banan utan allt som oftast sovandes ihop med hundarna i bilen. Jag behöver mina power naps.

Idag har det varit full rulle från morgon till kväll, och har inte hunnit sova mina 15-30 eftermiddagsminuter… I need em. Nu är jag jättetrött betydligt tidigare på kvällen än vanligt. Kommer skriva detta, rasta rovdjur och sedan slockna. Lär bli en tidig morgon i morgon.

Snabbrapport: 5 km återhämtningsjogg på lunchen. Behövde det efter härlig träningsvärk efter gårdagens simpass. Efteråt körde jag tabata-stretch med appen Tabata timer. Perfekt för mig som säkerligen håller varje stretchposition alldeles för kort tid.

Bat har varit på Arninge djurklinik och vägt in sig: 11.5 kg, flugvikt! Fick självklart kel och belöning för att vara duktig på kliniken.

God natt!

One thought on “The power of power naps

Kommentera

