Botten isn’t nådd

frametastic

Jobbmässigt har jag haft en sjukt produktiv dag med flera to-do avprickade: Tallin och Barcelona, here we come! Review av artikel och föreläsning – check, och nu har jag energi att gå igenom artikeln inför torsdagens Journal Club, yey!

Fick till ett lunch-benstyrkepass på Långängen, fick dock ont i knäna efter squatsen och skippade upphoppen. Får komma ihåg att köra upphopp innan squats. Har aningar om att jag gjort det misstaget tidigare, kanske helt enkelt skall skippa de senare och hitta en annan rumpövning. I alla fall höll vi till i skogen, rovdjuren hade därför en riktigt upptäckartur bland stockar och stenar. Dessutom sken solen!

Just ja, mötte Ullis på väg till bilen på morgonen. Hade fått med mig solglasögonen in häromdagen, och vill helst ha dem i bilen. Satte därför på mig dem innan jag gick hemifrån, så Ullis möttes av en riktig cooling där vid 7-tiden på morgonen. Hur som, vi bestämde att ta kvällspromenad ihop, och för att göra det hela än bättre blev det även te och äggfri chokladsockerkaka (hade inga ägg hemma och var sjukt chokladsugen………… addict, resten av kakan skall skänkas till chokladhungrande kollegor i morgon – obs, ändrade i receptet, hade kakao i och bytte 1 dl socker mot sirap, sedan hade jag även på kärleksmumschokladsöverdrag, kokos hade jag dock bara någon matsked hemma) innan vi pallrade oss ut. Fullmåne och lekande hundar, det är kvällspromenad det.

Slutligen, sista anledningarna varför jag har så mycket energi i kväll; efter månskenspromenaden väntade kvällens simpass med LTF-gänget. Ok, fixade inte fyra längder på raken detta pass, men levererade 50 meter gång på gång, utan problem! Det går framåt nu. Fick dock kramp i både ena vaden och foten, hade ändå ätit två bananer idag… men troligen fått i mig för lite vätska. Skall se till att få i mig mer inför nästa pass. Är så jäkla nöjd – energikick major! Nu har jag simmat i en månad – första passet 25 januari. Skall vi tro på att jag gör åtta längder om ytterligare en månad tro?

Love the moment, and the energy of that moment will spread beyond all boundaries (C. Kent)

3 thoughts on “Botten isn’t nådd

  1. Ping: Snart är det påsk… | Team Propiraya

Kommentera

