Känslan att vara hungrig

frametastic

Jag saknar känslan att vara riktigt hungrig på agility. Av flera olika orsaker är jag ganska mätt just nu. Eller, inte just NU. Just i kväll hade vi ett välbehövligt pass med mycket glädje och hunger. Kände pirret – nu hoppas jag att jag fortsätter att öka hungern. Tur jag har hungriga rovdjur som bara vill!

Annars? Solen sken och det var vår i luften när jag körde över bron till fastlandet. Tog därför senare ut Puman (min MTB, Canyon) & Ozz för en sväng runt Kottlasjön. Mötte en man och frågade om vägen, han plirade åt mig och nämnde något om skogsväg men att det såg ut som att jag var rätt utrustad. Fattade inget och tyckte väl att vägen var helt ok att cykla på, lite moddig kanske, men det är ju bara bra balansträning.

Vi fortsatte vår resa och hamnade snart i s k o g e n, med upptrampade stigar. Underbart EM. Hur lyckas du, gång på gång? Blev ett väldigt jobbigt pass i snö som smälter i vårsolen, isiga skogsbackar och smala stigar med lössnö i kanterna – hade jag varit kille hade jag varit kastrerad vid det här laget… 8,4 härliga km, och, Ozz är världens bästa träningskamrat. Hon är bara bäst! Bangar inget, ber om mer och är bara helt perfekt.

Hopp 27 feb

 

The moment you think of giving up, think of the reason why you held on so long.

Kommentera

