Vårkänslor i Stockholm

frametastic

Det är definitivt vår i luften. Underbart att kunna känna solen mot ansiktet igen, vilken energi det ger! Blev intervjuad häromdagen och kommer tillbaka i en tidning nära dig, kul! Återkommer såklart när det kommer ut, men det är först i maj.

Simningen går framåt, gör nu hyfsat enkelt 75m (…) innan jag får andnöd. Fick beröm för min teknik, vilket såklart gör mig löjligt nöjd. Nästa pass skall jag försöka att simma i mitt eget tempo, hålla pulsen nere och bara fokusera på mig själv. Fokus EM. Dessutom behöver jag se till att få mina tre pass i veckan, jämt fördelade. Tappar lätt flytet i träningen när det går för många dagar mellan träningarna, antar att det till viss del har att göra med muskelminnet.

Igårkväll tränade vi ihop med Johanna och Annelie i Stockholm Hundsportcentrum. Stockholmsgänget, med Annie och Anna i spetsen, hade ställt upp en bana som vi körde på. Hade även med mig Emmas Borat, inför lördagens tävlingar där jag skall få låna honom. Har ju kört honom tidigare, och fått resultat, men… då har Emma varit med och det har gått långsamt, eftersom han velat ha koll på henne samtidigt. Denna gång fick han förlita sig helt på Piraya och mig, och han gick bara bättre och bättre för varje varv. Duktiga Borat!

Piraya gick som en dröm, och öste på som vanligt. Hon nollade första varvet och… ja, sedan filade vi på lite olika byten. Hon är en riktig Gregorian min Guld-fisk, och gillar inte när jag försöker mig på att få henne att blindbyta. Snabbast går det med innersvängar, helt klart.

Eftersom jag var nöjd efter ett par varv fick Bat komma in och träna lite av varje i slutet av vårt pass: runda hinderstöd, starter och passivitet. Det gick bra – så länge min uppmärksamhet var riktad mot honom. Om jag fokuserar på något annat kommer ljudandet. Träna, träna, träna… Hans explosivitet har ökat avsevärt, vilket är bra eftersom han är en tänkare i stora delar av träningen.

Efter träningen åkte vi direkt till Märsta för löptur. Daniel hade fått till en runda på 7,3 km, det var bara att ge sig ut för att testa. Inget jättetempo, definitivt för långsamt för tävling, men det kändes bra. Lätt. Nästa gång skall vi öka farten ytterligare. Skall inte vara så rädd för att trycka på i varje steg. Belöningen kom i form av en quornlasagne á la Daniel, så jäkla välförtjänt & gott efter att ha jobbat oss igenom de där kilometrarna. Garanterat fruktfri…

We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit. (Aristoteles)

2 thoughts on “Vårkänslor i Stockholm

  1. Vill också springa, – börjar bli lite kärvt inför Premiärmilen… 😦 som jag är anmäld till. Fortfarande huvudvärk efter längsta flunsan genom tiderna… men snart så!?! Quornlasagne är supergott – lagade det för ett par dagar sedan 🙂 Kul att det går framåt med simningen. Jag håller på att lära Tim ”klockan” nu med fyra pinnar… Superskoj!

Kommentera

