Linköping ToR

9 mars

Mitt jobbflow var på topp när Ullis ringde och erbjöd sig att ta med rovdjuren på promenad där på morgonen när jag satt och jobbade – lycka! Tack igen! 😀

Efter de kommit tillbaka åkte Ullis & hennes killgäng med oss ner till Linkan för agilitytävling. En tävling med alltid lika hög standard, och inget undantag denna gång heller.

Piraya gjorde två fina lopp, men en flygfisk i agility (SM-pinne, dock ingen vi behövde) och en slalomfemma i hopp. Just hoppaloppet är jag extra nöjd med, då jag såg vinnaren Therese göra en grymt snygg handling till slalom, med dubbla blindbyten. Efter snabbt snack med Ullis precis innan jag går in bestämmer jag mig för att byta taktik – och det satt asbra. Riktigt nöjd!

Borat tyckte att jag var konstig i första klassen och ville inte göra slalom. I hopp kändes han betydligt finare, MEN… rundade hinderstödet så snävt att han gick igenom själva ramen tillbaka. Synd! Men shit happens, och han sprang för mig – bra för framtida lopp!

Istället för att starta Ozelot åkte vi hem, vilket resulterade i att vi kom hem två timmar tidigare. Skönt med tidig kväll, speciellt imorgon.

 

One thought on “Linköping ToR

Kommentera

