Sunny sunday

10 marsPerfekt söndag, på alla vis. Började med en lika god frukost som igår, blåbärsmoothie is the best! Satt och jobbade ett par timmar, fick sedan lite mentalt pisk via facebook och tog med Ozz ut på en 4 km  runda i solen. Skönt!

Senare kom Anna & Milla på besök för att hälsa på fåren. Först promenad i skogarna runt Långängen med efterföljande spenatsoppelunch i solen. Sjukt gott och mysigt. Vidare till fåren. Mycket is i hagen innebar att det inte blev någon vallning, men vi kunde i alla fall mysa i solen en stund till. Och Ozz, ja, hon älskar att titta på fåren – hon var mycket nöjd med utflykten.

Kvällens höjdpunkt var simträning med LTF-gänget. Helt klart bästa passet ever. Varför? För jag fick värsta kicken av att vara bäst på något i bassängen, för en gångs skull. Vi körde en timmes teknik och när vi körde benspark så… jag flög fram i bassängen. Bokstavligen. Helt galet. När jag kom till andra kanten var jag först. Gång på gång. Inklusive killarna. Har alltid sagt att mina starka lår är en stor fördel, och äntligen visade de vad de gick för. Var helt euforisk efter passet. Längtar nu till tisdag, för även andningen kändes fin idag. Kanske har det äntligen släppt?

Life is for deep kisses, strange adventures, midnight swims and rambling conversations

 

2 thoughts on “Sunny sunday

  1. Hejsan!
    Måste bara säga att jag blir så glad av att läsa din blogg! Har följt den ett par månader nu. Den förmedlar massa positiv energi och träningsinspiration! Underbart fina hundar har du också och det gör ju inte saken sämre 🙂

Kommentera

