Challange your self

13 mars

 

Eva funderade ju häromdagen över mina matvanor, så jag tog helt sonika en bild på dagens lunchtallrik: quornfilé, purjolök, vitkål, pasta och sås (soltorkade tomater, creme fraiché och vitlök) – mums! Ja, toppat med lingonsylt, såklart! Maria på jobbet som tipsat om receptet och det är gudomligt gott. Kan varmt rekommendera quornfilé.

Vågade mig på att släppa Bat på fåren idag. Pratade med Lotta häromdagen, och eftersom allt är så lugnt med honom vågade jag mig på att släppa och se vad som skulle hända. Det som skedde var att han satt dem i ett hörn och stod sedan där. Fick putta lite på dem, och när de rörde sig flankade han dem och rundade upp dem på nytt tills de stod stilla. Allt gick väldigt lugnt till. När jag sedan ropade på honom lämnade han dem och kom glatt till mig. Guldklimpen!

Funderade på att simma, men valde att sitta och jobba under simtiden. Simmade ju faktiskt igår… istället testade jag Nike Training Clubs mobil app, körde två stycken 15 min program (rumpa och mage), och hjälp vad det brände i ben och mage. Kändes effektivt! Retade mig dock på rösten – hon sa peppande saker, men med opeppig röst 😉 Well, jag hade peppig musik i bakgrunden som gick ypperligt att träna till.

Sometimes we pretend to be normal – but it gets boring. So we go back to being ourselves.

Kommentera

