Vad händer i livet?

18 mars

Kommer ni ihåg att jag skrev om att nu drar cirkusen igång? Det är full rulle hos oss just nu, högt och lågt och livet rullar på i ett härligt tempo. Till att börja med har jag haft fyra presentationer att förbereda, två med jobbet om djurträning och två inför A1-utbildning.

Började med att presentera i Uppsala, vilket jag trodde skulle vara för en mindre skara personer men visade sig vara en mindre konferens… skönt att jag tycker om att stå och presentera inför folk. På fredagen var det dags för den årliga doktorandkonferensen Gästabudet. Fick vara först ut, och även det gick kalas. Kvällen avslutades på Sahara med supergod libanesisk mat – galet god vegetarisk mat. Orkade dock bara stanna till maten, sedan åkte jag hem och slocknade direkt…

Lördag och söndag spenderades på Knivsta BK där jag drillade kommande agilityinstruktörer – hur roligt som helst. De var helt galet bra, och vi fick till oerhört bra diskussioner. Med ett sådant här gäng är det en hur lätt som helst att få tiden att gå – kändes som att vi kunde fortsatt ett par timmar till. Ett grymt kompetent gäng agilityförare! Verkligen nöjd med hur allt blev. Ser massor fram emot nästa omgång.

Rovdjuren har varit med och skött sig mer än exemplariskt. Framförallt Bat visade framsteg i passivitetsträningen, och var med när vi kikade på hur olika hinder kan tränas in. Underbara lilla hund som hakar med på allt och bara är världens sötaste.

Tränat har vi också hunnit med, fast eftersom jag haft fullt upp kommer jag knappt ihåg vad vi gjort… Simmat både med LTF-gänget och i Borås Simarena. Första gången i 50m bassäng – kändes som att längderna aldrig skulle ta slut… Efter avslutat pass var jag alldeles darrig och smått spyfärdig, helt klart tuffare med 50m när jag inte var van. Det var hur som roligt, och hoppas på fler tillfällen i långbassäng. Även hunnit med löpträning, där Daniel bestämde tempot… fort, fort gick det. Jag orkar helt klart mer än jag tror.

Igår blev det ett gympass med Mikael, och… kan väl säga att jag är mer eller mindre (o)rörlig idag. Helt galet mycket träningsvärk. Just maskiner kan verkligen konsten att hitta specifika muskelgrupper. Till och med magen börjar kännas av nu – vilket inte är konstigt eftersom jag hade inte mindre än två som piskade på mig när jag satt där och jobbade. Lyxigt! Träningsvärk är av godo, så det är helt välkommet. Får kanske ta Zarah på orden och börja med lite mer specifik träning…

I kväll var det egentligen simning med LTF, men… vi valde att stanna hemma. Precis kommit hem från kvällspromenad med Ullis, och jag är så glad över att han henne som granne. Lite som på den tiden vi bodde i Linkan nära Hedvig. Att våra hundar kommer så bra överens gör det hela ännu bättre.

Take your passion and make it happen

2 thoughts on “Vad händer i livet?

Kommentera

