Snart är det påsk…

27 mars…och då har vi alla anledning att ge ett ägg fyllt med något positivt till någon vi uppskattar. 🙂 Själv valde jag att kila över till ”mina” badvakter på Gångsätrahallen för att ge dem ett påskägg – för gladare grabbar som peppat mig från dag ett är svåra att hitta. Guld värt med rätt personer på rätt plats, och de är definitivt på rätt plats!

Vad har hänt sedan sist? Jag sprang milen på 57 min, med spurt på slutet. Nästa gång skall vi försöka jobba på bättre från start… sub 50 till hösten är ett vettigt mål har jag fått veta, så det kör jag på i sommar. Största bedriften var ändå sex längder i bassängen, och inte bara en gång utan flera gånger på rad! Var supergladnär jag gick från simningen. Även om jag inte lyckats med mitt mål med åtta längder under mars så känns det som att det är på G.

Annars blir det en del workout med NTC-appen, glatt påhejad av världens gladaste valp! Inte alltid lätt att hålla fokus när han kastar sig under och över en hela tiden. Knasbollen! Ja… och mycket cykel har det också blivit, ett par mil sådär. F-n vad skitig jag blir utan stänkskärm… kom till uni häromdagen, totalt nerstänkt. Får kanske skaffa något. Någon dag. En annan dag.

Just ja, S har fyllt år, och bjöd på cup-cace-fix-party. Missade dock själva fixandet, då jag var och föreläste för hundungdomarna (tack för de helt ljuvligt doftande liljorna, I love them!!), men Bat stod in i mitt ställe och höll ställningarna väl. Han är en guldgosse. Vi har även suttit i vårvintersolen och avnjutit Saras urgoda muffins tillsammans med sådant där snack som man bara får med en riktigt bra vän.

Har även provat att träna på Norra Stockholms Hundcenter tillsammans med Anna och Annika. Grymmeträning på 30-hinderbana á la Bache! Svetten rann längst ryggen. Tycker att det var en ypperlig hall, jag gillar verkligen konstgräs! Blivit mycket bra agility. Vi laddar.

Kan ha missat både ett och annat, men… snart kommer Daniel och Ullis för promenad och middag och i morgon drar Daniel och jag till Skåneland. Fem dagars road-trip och tre dagars agility. Bo och umgås med familjen ❤ och även hänga med Marie och Emelie står på schemat.

Ha en fantastisk fin påsk – om jag inte får till något inlägg under påsk!

 

Kommentera

