Påskhelgen…

3 aprilFår bli en snabbrapport från påskhelgen, eftersom jag just nu har fått något bös i halsen som gör att jag sover och är hängig – sjuk tror jag att det kallas…

Påsken började med påskmiddag hemma hos oss med Ullis & Daniel på onsdagskvällen, för att på torsdagen packa bilen och åka mot Skåneland och familjen Benterfalk-Thelander. Kan säga att ögonen gick i kors när vi kom ner, sällan har det varit så jobbigt att köra 60 mil.

Dock började påsken på sämsta vis. Redan i onsdags funderade jag på om det var något vajsing med Pirri, och när vi körde första klassen visade sig mina aningar vara rätt. Hon fick massage av Emelie och hon kände att det var något i ryggen. Bara att ställa in hennes klasser och sikta på att vila/rehabba. Ozz gick helt ok i sin klass, men… jag kände att det inte var något roligt att vara kvar på Gåsahoppet med bara en klass per dag, särskilt som det var riktigt dåligt väder – snålblåst, iskallt och snö. Så vi åkte helt sonika till Borås istället!

Det visade sig vara den bästa idén jag haft på länge! Solen sken, fåglarna kvittrade och det var vår i luften. Kort resumé: påskfest med härliga vänner, löpträning i strålande vårsol med efterföljande träningsvärk, gymträning med Mikael – funderar fortfarande på om mina armar någonsin kommer att fungera som de ska igen… Shoppat kläder som aldrig förr (att jag dock blev utskrattad på jobbet eftersom det är vad de spenderar på kläder varje vecka är en annan femma) och avnjutit lunch UTE – hur underbart som helst! Trots att jag inte packat badkläder hamnade jag på Borås simarena med Jani & Jessicka iförd sportbh och shorts, men… träningen uteblev då ingen näsklämma satt kvar (note-to-self: köp en extra klämma och ha alltid med den i bilen!). Njutit av att vara ledig! Helt enkelt haft en riktigt härlig påsk! (och inte ett enda ägg har vi ätiti…).

Väl hemma blev jag som sagt sjuk, så nu ligger Pirri och jag på rygg och pillar navel. Tur är väl att jag har vänner som drar ut oss på promenad, Daniel igår till Fysingens naturreservat och Ullis idag. Hundarna skall inte klaga bara för att jag inte orkar något. Ja, och Piraya, hon åker på magen som en annan korvlåda. Alla skall med!

Nä, nu sova lite till… tror att det är bästa medicinen

 

Kommentera

