Bad idea… bad idea…

6 apil

Tog med min nya doktorandkollega från Danmark till Grimsta naturreservat för en skön promenad i solen. Just då kändes det som en bra idé. Nu känner jag hur febern är som en frossa och jag kommer definitivt inte kunna göra något vettigt resten av kvällen. Jag som hade värsta planerna att laga mat… alltid kommer jag undan den sysslan av någon anledning.

alla på en sten

Igår fick bästa grannen med mig ut till Fågelöudden och tog fina kort på mina sötnötar (fint ord), där de till och med satt stilla, alla tre, på EN sten. Helt fantastiskt! Det var en perfekt promenad, stilla medan hundarna rusade av sig. Får bli något liknande i morgon.

Dags att göra det bästa med att vara sjuk; krypa ner med gott samvete och titta på TED-talks tills ögonen blöder. Just nu är det serien av föreläsningar som handlar om ”work smarter” som gäller – rekommenderas.

 

Kommentera

