Belöningen närmar sig…

8 aprilI går var jag så passiv att jag borde få något pris av något slag. Lyckades mycket tack vara bästa Ullis som kikade förbi för att hämta Ozz för en riktigt lång söndagspromenad ihop med grabbarna. Ovärderligt! Efteråt blev det äggfri tigerkaka på havremjölk med chokladglasyr – blev bättre än sist, saftigare – här hemma hos oss. Med sig hade Ullis jordgubbar, kombinationen var fantastisk!

Natten till idag sov jag nära 12 timmar och vaknade vid 10. Det händer a l d r i g att jag sover så länge. Knappt att jag kan ligga kvar i sängen om varit ute natten före och har sovmorgon… Därför har jag försökt ha en lika passiv dag i dag. Det har gått helt OK. Blev piggare nu på kvällen och tog en micropromenad med rovdjuren – som borde få ett ännu större pris för att de håller sig lugna trots radikalt minskad aktivitet.

Vad jag HAR åstadkommit är mat! Fick ett recept på bulgursallad av Jani, och jäklar vad gott det blev. Chilli, vitlök, stora bönor, fetaost, tomat, rostade chasewnötter och spenatblad. Grym kombination av smaker! Hur enkelt som helst. Love it!

Nu TED och massage till Pi – som är piggare!

 

 

2 thoughts on “Belöningen närmar sig…

Kommentera

