Länkkärlek

Min vackra vän Emelie, vi har bl.a. genomfört AIM ihop, gjorde häromdagen en lista över sina inspirationskällor och… en av länkarna var ju jag! Blev verkligen rörd över hennes ord om mig: Passion. Det är Eva-Marie, det. Passion, kunskap, zest.

Självklart tar jag upp bollen och rullar denna fina idé vidare och gör en egen inspirationslista:

Out-n-Out Anna: inspirerande live som i blogg – hon är grym helt enkelt.

Lantolife-Sofie: sprudlande glädje, beslutsamhet och kloka ord – särskilt gårdagens (10 april) inlägg borde alla läsa!

Sofias secrets: inget skitsnack, pang på rödbetan och jäkligt ärligt rolig.

Uppochhoppa- Sofia: det här med hemmaträningstips det gillar jag, inga ensamma hundar och svettig på hemmagolvet. Många tips med glädje.

Maraton-Mia: skön attityd till allt och… jag vill ha hennes gympaskohylla!!!

Självklart är min Emelie med som extra bonus i listan, med en enorm kunskap och två fötter på jorden är hon tryggheten för mig. Hon är också envisheten personifierad – och när det känns extra motigt i backintervallerna tänker jag (förutom ”I’m the machine”) på Emelie och tar i extra mycket.

frametastic

 

Senaste dagarna har inneburit långa dagar med jobb. Åker till Tallinn på onsdag och med en poster att presentera är det bara att nöta på. Fick till en NTC-session igår när jag hängde med Sara och har härlig träningsvärk i lår och stuss idag. I love it!

Tänkte försöka mig på en kort jogg idag, men kom hem först vid 21… och orkade helt enkelt inte. Får trösta mig med att agilerande även vid ringside – i dag åkte agilitybanan fram och det var full rulle ett par timmar – nog tar en del på en och att vi efteråt tog en lång härlig timmespromenad i underbaraste skuggan. Vad jag älskar den platsen.

Biderna ovan är tagna med en dags mellanrum ca 1 mil ifrån varandra – båda på öppna fält. Det är olika hur det ser ut… men nu går det snabbt!

Våren är här och så energin!

One thought on “Länkkärlek

Kommentera

