Är på G igen…

frametasticVarit på resande fot i helgen. Blev en sväng till Linkan för att kursa och sedan vidare till Borås för att lämna Pi hos mamma medan jag åker vidare till Tallinn på konferens i morgon.

Hoppteknikskursen jag höll på Linköpings Hundungdom gick kalas och att få vara tillbaka i Linkan var lite som att komma hem. Trots att jag bara bodde där i två år så är Linkan speciellt för mig. Att dessutom få sova över hos finaste Åsa, sitta och prata in på småtimmarna gjorde inte vår snabbvisit sämre.

Helgen i Borås var både vårig och regnig som mysig och intensiv – tyvärr tog jag alldeles för få bilder. Vilket alltid är synd. Blev bland annat en sväng till Ellagården för vårbrunch, även om det var lite för kallt för att sitta ute. Hur gott som helst, och massor av vegetariska alternativ. Det fanns även ett dessertbord som besöktes, såklart. Gäller att njuta när tillfälle ges…

Efter en veckas sjukdom har det också tränats, och det känns att jag är på G igen. Hade fint tempo på söndagens morgonlöpning, och med badminton (där svetten rann och Mikael utklassade mig totalt…  engångsföreteelse, säger vi) samt styrketräning för armarna på kvällen fick kroppen verkligen en helhetsomgång.

På måndagen, efter en regnig dag där jag suttit och jobbat på Bakgården – caféjobb FTW, gick jag till Fotriktigt och köpte nya löpskor. Äntligen! Välbehövligt efter att mina tidigare skor blivit fullkomligt utslitna… Det blev ett par Saucony, lätta och tunna. Spännande med nytt märke och typ av sko. Blev senare lätt löpning till och från simarenan för att fira de nya skorna och så 40 min simning på det. Härligt! Två grymma träningsdagar helt enkelt.

Idag har jag lämnat Bat hos Eva och Ozz hos Daniel. Blev ett par timmar på Seglinge med god mat, mysigt prat och lammkik. Bara att komma ut till Seglinge ger ett lugn. Kommer bli en mysig vecka för Bat, där han kan busa med brorsan och kika på fåren. Tror han kommer trivas fint.

I morgon bär det av till Tallinn. Löpskorna nerpackade!

2 thoughts on “Är på G igen…

Kommentera

