Det svåra att få till rutiner

frametastic-1Att vara på resande fot innebär att rutinerna försvinner. Får ta de chanser som ges för att träna och äta rätt, vilket inte alltid är det lättaste. Får försöka bli bättre på det sistnämnda… träningen känns lättare att få till på annan ort.

Idag har varit en sådan där drömdag när det gäller träning. Cyklat till och från jobbet, plus lite till, vilket resulterade i drygt 2,5 mil. Med hundarna har det blivit en 7 km, inklusive agilityläx-träning på ängen och prommis med Ullis. De verkar mycket nöjda nu, vilket känns bra inför att de skall hänga med Buffy och Bella i morgon. Nu i kväll fick jag, äntligen, tillfälle att vara med på LTF-träningen i simhallen igen, och oj vad härligt det var! Även om det var tungt har jag inte tappat allt för mycket, men behöver definitivt simma oftare än enstaka gånger i veckan.

Det är verkligen ett kanongäng jag hamnat i. Tyvärr missade jag vårens kick-off som var i söndags, men det hade varit så lyckat att de kommer köra en liknande träff snart igen.

Nä, detta inlägg var bara uppvärmning – skall försöka skriva klart resultatdelen i mitt kommande doktorandarbete nu. Inte många ord kvar, men det sista måste vävas ihop.

Nattarbete FTW!

 

Kommentera

