Du kan antingen välja den lätta vägen…

frametastic…eller så kikar du vad som händer där det inte ens finns någon väg.

Vi, Nessie och jag, drog ut på Geocaching idag. Kors och tvärs på Sjöbo och Rya Åsar. För att hålla rätt kurs drog vi rakt in i skogen och där snackar vi off-track (se bilden, vi kom ut ur skogen, 90° från vägen); dyblöta, andfådda och inte-riktigt-kloka hittade vi flera chacher på vår runda – vissa mer fyndigt gömda än andra. Blir nog mer chachande… jag som försökt undvika det där eftersom jag vet hur beroendeframkallande det är.

Förutom mer löpning på Yasuragi med efterföljande NTC-ab burner och simning med Jessicka i Borås simarena, utfördes ett Beep-test idag, som avslutning av cachandet. Kom upp till nivå 7 (average) och känner nog att jag kan bättre, men just där och då kved jag, lätt illamående och pushade mig själv ytterligare ett steg. Tycker det är superkul med sådant här, men… just där och då snurrade världen.

Nu har jag alltså två mål framöver: sub 50 på milen och 11 12 (sa 12 där ute i skogen, så jag får väl hålla det då) på Beep-testet. Tidsaspekten ligger på efter sommaren gällande milen (innan AIM i september), men… enligt källor kan två månader vara mer lämpligt gällande Beep-testet. Skall försöka göra det var 14:e dag fram över så siktar jag på att nå mitt mål till midsommar. Det blir väl en perfekt start på midsommarfirandet.

3 thoughts on “Du kan antingen välja den lätta vägen…

  1. Ping: Vilket jäkla pass – full jakt! | Team Propiraya

  2. Ping: Lucka #17 – more of Ink it don’t think it | Team Propiraya

Kommentera

