Personbästa!

20130429-175734.jpg
Fick bästa tänkbara avslutningen på helgen som var när jag på Borås simarena slog pb genom att simma 600 m utan att vila. Det ni! När jag tränade med Jessicka sist fick jag tipset att paddla mindre med benen, så det gjorde jag nu och vilken skillnad. Troligen har jag gjort av ned onödigt mycket energi med mina energiska kickar. Härlig känsla att känna mig som en evighetsmaskin.

Långpromenad runt Storsjön blev det innan vi begav oss norrut, och hundarna sprang som kvigor på grönbete. Hade verkligen kalaskul. Med oss hade vi också mammas Vessla, som hakade på de större hundarna utan problem. Lös i stort sett hela rundan och lärde sig snabbt vem hon skulle följa. Och det var inte mig…

Idag fick vi till en bra lunchträning på Karlbergs slottsområde. Tog 15 min att ta sig dit i rask takt, kopplade loss djuren som fick leka i dungen medan jag körde ett 15 min pass. Sedan 15 min tillbaka. Perfekt. Verkar som att jag kommer få med flera kollegor nästa vända. Yes!

Nu skotträning och Fart-kurs i Nacka.

2 thoughts on “Personbästa!

  1. Du är grym 🙂
    Funderar på att hoppa på en crawlkurs för vuxna inne i Borås sen i min ”reclaim my body”-kampanj efter Herr Bebis kommit ut i det fria. Höll på med tekniksim när jag var liten men tyckte det var tråkigt att bara simma fram och tillbaka utan att ha nån att prata med 😉 (det var iallafall anledningen jag gav pappa när jag sa att jag ville sluta, enligt honom)..

Kommentera

