Valborg och framåt

3 maj 2013Valborgsmässoafton spenderades hemma hos Linn i Bollnäs. Anledningen var för att Daniel och jag blivit uppbjudna för att hålla en kursdag vardera i smurfland – jag hoppteknik och Daniel handling. Hela ”helgen” blev extremt lyckad; först firade vi hemma hos Linn, där hon till och med bjöd på brasa. Efter att ha ätit och tittat på fotboll bar det av in till Bollnäs city, där Planet Trash spelade på lokala 18-årsklubben Tranan. Kan låta lite sådär, men bandet var grymt bra och vi dansade massor. Toppen på alla vis.

Hopptekniken bjöd på ett engagerat gäng som ställde mycket frågor och vi fick se flera olika sorters hoppstilar hos de deltagande hundarna. Alltid lika intressant, och även jag lär mig något nytt varje gång jag kör. God mat i form av salladsbuffé var det också – mat betyder verkligen mycket. Dessutom bjöd dagen på snbbaste powerwalken jag någonsin gjort, jäklar i mig vad Linn kan gå fort. Jag går fort. Det är ingenting i jämförelse med Linn. Blev iaf ett riktigt bra 30 minuters pass innan avfärd, vilket var skönt för hundarna, som somnade gott på tåget hem.

Både dit och hem åkte vi tåg. Jag är inge fan av tåg. Alls. Men, även om jag tycker att det är mer uttröttande med tåg än att köra bil själv, måste jag säga att det gick över förväntan. Bra!

Vaknade igår och idag med ömmande knän. Lokaliserat smärtan från att vi gick så fort, mina ”vad det nu är” är inte vana vid den uttänjningen som blev. Efter att ha rekat upp dem är det lugnt, men… skall vara försiktig med pw och välja löpning istället…

För att mjuka upp dem lite lätt åkte Sara och jag och körde ett badmintonpass i morse kl.6.45. Det roliga var att jag bokat och betalt bana i förväg… i LINKÖPING! Suck. Mitt i allt kollade jag inte vilken hall, bara att det var en campushall, och det klart… här på Stockholms universitet heter det Frescatihallen. Ye ye, spela fick vi i alla fall och både svettigt samt roligt hade vi, och det är huvudsaken!

I övrigt: NTC, spännande möten med världens godaste smoothies, vallning och fårstängselfix en fredagskväll – that’s how I like it.

 

2 thoughts on “Valborg och framåt

Kommentera

