Stoppa pressarna: Ozelot tog CERT i Oxelösund!

frametastic-1

 

Piraya och jag flummade runt de två första loppen och levde i en annan värld. I sista loppet skärpte vi oss och nollade. Min fina rovfisk. Tiden var inget att stoltsera med, men lika glada för det var vi och kalasade på korv. Nu blir det Glucosaminuppladdning inför WAO – vi har dragit in på det sista veckorna och nu skall vi boosta henne igen. Kommer ge resultat, I know!

Min vackra djungelkatt var, som jag skrev på Facebook igår, helt fantastisk på agilitybanan i Oxelösund. I andra hopploppet gjorde hon en kalasfin nolla med underbar känsla. Den räckte till en 6:e plats och CERT fick vi senare reda på. Glädje! Känslan efter loppet ger mig rysningar och är något jag kommer leva länge, länge på. Fantastiska vilddjur!

Årets fjärde naturreservat: Svanviken och Lindbacke – check!

Helgens bästa citat stod ingen mindre än citatmaskinen Johanna ”R-djurens” Ehlin: ”Min kondition är som en astmatisk sengångares

Fåren är flyttade till Långängen nu. Kikade förbi dem idag tillsammans med finbesök från Borås, och passade samtidigt på att ta en fika. Hur lyxigt är det inte med mysigaste fiket precis intill hagen? Perfekt. Senare på kvällen åkte jag till vinterhagen och pysslade några timmar medan hundarna strosade runt. Skönt för både knopp och kropp på oss alla fyra. Särskilt efter att ha kört sightseeing av Stockholmstrafiken ett par timmar – det är något alldeles visst med Stockholm och alla bilarna… Varför vara ute i solen när man kan sitta i bilkö på väg ut någonstans och inse att man aldrig hinner dit, måste vända och veta att det kommer ta sjukt lång tid tillbaka igen. Dagens läxa: stanna på Lidingö, eller – sätt dig ner och ät frukost istället för att köra runt.

Ikväll drog Ozz och jag ut med målet att jogga en 8 km i lugnt tempo. Ingen stress. Ingen press. Orkade vi kanske vi skulle köra 10 km. När vi nått 4 km kändes benen super, varpå min hjärna tänker ”Åh, cool känsla, ska vi se om vi kan springa 10 km härifrån!?” Ozelot… ja, hon var ju inte sen att svara hjärnan: ”JA ja jaja! Och låt oss springa f o r t a r e!!!” Sagt och gjort, ökade steget och började kampen mot klockan. Och vet ni, slog PB på 10 km med drygt 55 min, med spurt på slutet igen – ökade farten för varje avverkad kilometer. Dessutom fortsatte vi ytterligare 3 km bara för att det kändes så himla bra i kroppen; känslan: ”vi kan springa hur långt som helst”. Enda var att vi inte vill låta de två mindre rovdjuren vara ensamma så länge…

6 thoughts on “Stoppa pressarna: Ozelot tog CERT i Oxelösund!

Kommentera

