Weekend i Varberg med nakenchock

frametasticHaft en härlig långhelg i Varberg ihop med Mikael. Det räckte att komma ner till västkusten för att bli helt avslappnad. Det är uppenbarligen något med luften där nere som gjorde underverk med kropp och knopp. För mig, som inte levt stugliv utan att ha tävling inplanerad under dagarna, var det en ny upplevelse att spontant låta dagarna rulla på. Hur skönt som helst!

Grillat har vi gjort varenda kväll; både vid stugan och nere vid havet – och det är bara att konstatera att inget smakar så gott som nygrillat. Särskilt när vi satt på en klippa i solnedgången (i lätt duggregn) med vin och grillade burgare.

Förutom ett besök på Tre toppar, ett måste i Varberg (där jag körde choklad på choklad medan vissa andra valde ett något nyttigare alternativ), rekade vi av två naturreservat. Första dagen tog vi cyklarna till Årnäsudden, som låg ett stenkast ifrån där vi bodde. Blev lite off-track-cykling innan vi fortsatte runt mer eller mindre hela udden på cykel. Senare under helgen hamnade vi i Gamla Varberg och kilade upp på toppen.

Eller kilade och kilade, jag var smått handikappad efter en total epic-fail-löpning tidigare under förmiddagen. Medan M aktiverade sig på gymet bestämde jag mig för att upptäcka Varbergs strandpromenad med mina lila springare, men… jag kom 1.2 km innan mina vader sa total-STOP! Vet inte vad som hände eller varför, men de krampade(?) ihop totalt. Linkade tillbaka och kikade på konst istället. Efter den mest smärtsamma massagen någonsin (värsta och bästa) vaknade jag, tack-och-lov upp helt återställd. Nu blir det resorb efter varenda träning ett tag fram över, om det nu berodde på vätskebrist.

På tal om löpningen, kan jag berätta för er att Varbergs strandpromenad inte är byggt för off-track-löpare. Jag gillar ju, som ni vet, att välja lite mer svår terräng för mina aktiviteter, så även här. Men, plötsligt står det ett plank i min väg. Hey, hinder är till för att ta sig förbi! Sagt och gjort… men efter andra passerade planket förstod jag grejen med planket. Hmm, hur skulle jag kunnat veta att det fanns nakenbad bakom planket – men männen såg inte allt för ledsna ut när jag skuttade förbi dem…

På väg hem infann sig en skön känsla av lugn, glädje och upprymdhet i hela kroppen. Det var helt enkelt en rikitgt härlig helg – perfekt uppladning.

 

One thought on “Weekend i Varberg med nakenchock

Kommentera

