FOMO och Off-track with Jo

20130526-100025.jpg

Första gången jag hörde om FOMO (Fear Of Missing Out) var när Alshammar sommarpratade. Igår hade jag FOMO-morgon-ångest. Sofia och Lindad skulle ses och simma på morgonen och eftersom jag inte simmat på evigheter ville jag haka på. Men… Kl.12 skulle rovdjuren och jag åka till Hofors för agilitytävling, och jag ville gärna hinna springa innan dess. Det är jobbigt när saker krockar…

Det blev istället 5km med Bat följt av 3km med Ozz. Verkligen bra upplägg eftersom Bat behöver egenträning. Skall försöka köra så att jag delar mina rundor mellan hundarna så blir alla nöjda och får det de behöver – fast nästa gång skall Ozz få den längre sträckan.

På plats i Hofors sken solen och vi möttes av värme. Promenerade upp till dammarna och lät de stora simma (tjoho Bat simmar självmant!) innan Ozz start. Hon gjorde ett hopplopp, bra lopp (kommer på youtube ikväll) men en diskning jag borde parerat för.

Kvällen avslutades hos Securitass vaktbolag, med vin, sallad och massor av prat innan vi slocknade ovaggade…

20130526-101027.jpg

20130526-101045.jpg

Just ja, höll på att glömma vår promenad efter tävlingen. Jo ville visa oss en hasselund som kan vara den största nordliga i sitt slag. Det blev en knapp timmes off-track, och vi snackar blockterräng och Djurtjyrkogården-hyggen. Helt i min smak! Jo är grym på att hitta bra terräng – läs ogenomtränglig.

Den som säger att powerwalks is the shit skall köra ett sådant här promenixpass. Troligen en bidragande orsak hundarna och vi sov så gott…

Go off-track!

Kommentera

