Barcelonarapport…

BarcelonaDet har varit en hektisk vecka… Började med en minitripp ner till Borås och sedan direkt till Barcelona för konferens. Konferensen var OK. Fanns en del föreläsningar som var helt ok, men det mesta var sådant jag redan kunde. Roligast var helt klart att själv få kliva upp på podiet inför ett par hundra människor och prata om vad jag gör på jobbet. Mäktigt! Kan säga att det var den perfekta uppladdningen inför SM (återkommer om det i eget inlägg): inför, jobba med att dämpa fjärilarna i magen för att sedan gå upp och känna F O K U S! Helt fantastisk känsla att sedan gå ner och känna att jag gjort bästa möjliga av min stund där uppe. Kul! Vill snart upp igen, men inget planerat på ett tag… Håller helt med Eva Bertilsson när hon jämför tävling och prata inför folk, det ger verkligen en kick. I love it!

Barcelona 2

I övrigt fick vi två grymma pass i hotellets gym – pressade mina gränser och var halvt vimmelkantig. Det är lyxigt med utrustning, men oavsett hur bra det är så slår det aldrig vårt eget utegym. Var även anmäld till ett 3km-lopp. Spännande att stiga upp kl.6 på morgonen efter att ha haft middag  fram till småtimmarna kvällen innan… att de heller inte serverade frukost förrän efter loppet gjorde inte det hela mindre spännande. Bestämde mig för att ta det lugnt (inga tider eller placeringar togs, det var mest ett jippo) och det kändes som helt rätt beslut. Roligast med loppet var att två kollegor stod och hejade/fotade – uppskattade det mycket och det kändes lyxigt med egen support. Ja, och att få se solen gå upp vid havshorisonten.

Kikade förbi Gaudis hus, men… oj vad jag ångrar att vi inte gick in. Hur tänkte jag?! Kanske att jag då har en anledning att åka tillbaka? För någon gång måste jag in och uppleva hans arkitektur. Plaskade i havet, solade på stranden, åt god mat… hmm… ätit middag på en före detta tjurfäkntningsarena – vilket idag är förbjudet i Katalonien! Varit på cocktailparty…

Stort TACK till bästa hundvakterna Daniel och mamma, vad gjorde jag utan er 🙂

Kommentera

