Packa upp – tvätta – packa ner

18 juni

 

Två riktigt bra träningsdagar har vi haft, rovdjuren och jag. Igår var vi i Skuggan och körde ett pass – ja, de äldre vilar; Ozz för att hon skurit tassen och Pi för att hon har sommarvila. Unghundarna däremot kör på.

Idag var vi iväg till Danderyd-Täby BK. Anledningen att vi hamnade norr om stan var för att XXL hade REA på cykelbyxor (nu har även jag blöjbyxor), så när vi ändå var på Arninge kunde vi lika väl fortsätta en kilometer till och träna ett agilitypass. Väl där visade det sig att även Jenny och Suzanne var där, så det blev till och med en lång stund hundsnack. Roligt! Båda unghudarna jobbade på fint och vi njöt av kvällen.

I övrigt har det blivit både löpning, NTC och simning denna vecka. Fick sällskap igår av Z när vi körde vårt NTC-lunchpass. Trots att vi var två blev det effektivt. Efter agilityträningen blev det en kort löprunda i Skuggan, älskar verkligen att springa i de skogarna! Idag på lunchen låg åskan tung, så istället för att köra NTC blev det en PW runt Karlsbergs område. Svarta moln tornade upp sig, men vi slapp undan dropparna.

Sena kvällen bjöd på sista inomhus-simpasset med Lidingö triathlon. Shit vad mycket som har hänt den här säsongen. Är sjukt roligt att simma, och allt tack vare Daniel och LTF. Utvecklingen har gått strålande, nu ska jag bara få fatt på en våtdräkt så fortsätter säsongen utomhus.

Nä, nu ska jag packa inför nästa resa. Tänkte be er om hjälp. Jag lyssnar mycket på musik i bilen, och nu när sommaren är här funderar jag på vilka sommarlåtar som finns på just er Spotify-lista (eller liknande). Just ja, även börjat lyssna på Podcast, vill ha tips på det också!  Just give it to me!

6 thoughts on “Packa upp – tvätta – packa ner

  1. Poddar: Innerstrenght podcast, Träningsglädje talks, The Jillian Michaels show, Olof och Rickards podcast, Books and dreams…

    Våtdräkt: Gillar min Orca!

  2. Poddar: Carina Berg och Jenny Strömstedt, Luuk och Lokko, Värvet
    I övrigt, vi kör banträning ikväll på SoSu, haka vetja!

  3. Tack för inbjudan Maria, tyvärr har jag ingen banhund som går just nu 🙂 Gärna senare i sommar, typ v.28-29 är jag hemma 😉
    TACK för tipsen!

  4. Vill du agilitynörda i podcastvärlden så rekommenderar jag Bad Dog Agility och Daisy Peel. Annars är WNYC Radiolab ofta bra också!

Kommentera

