Fångat dagens tidiga och sena ljustimmar

11 sep 13Det var ju en väldans tur att jag lovat border-rovdjuren att få valla innan jobbet, annars hade jag aldrig orkat upp i morse. Men lovat är lovat, och det går inte att bryta ett löfte obestraffat när det gäller border collies. Sedan att det var en sådan där härligt trollsk morgon gjorde inte direkt att jag ångrade vårt val att skippa sängen och satsa på att vara ute när solen gick upp. Dimman låg tät, men under uppvärmningsrundan lättade den upp och när vi satte igång med vårt pass var det inga problem att se handen framför sig. Blev ett kortispass – tycker om att hålla hundträningen kort. Ozz gjorde grundjobbet och Bat fick gå ett par varv i fållan.

Med jobbmöte hela eftermiddag (kvällen?) i morgon blev det att Linda och jag flyttade fram vår HPPT. Motivationen vad gäller agilityn var på topp, men vad gäller vår egen träning var vi helt slut efter att ha drillat hundarna (och slukat en muffins). Dessutom kändes löpning sådär för min del… Men, efter att ha legat på gräset en stund tog vi oss samman och körde ett ab burner-NTC-pass. Vi var mer än nöjda efteråt!

Du ångrar aldrig ett genomfört träningspass

Sista ljustrimman fångade jag ihop med Håkan i Kottlasjön. Vi körde ett återhämtningspass på knappa 30 min, och det var precis vad mina muskler behövde. Var det inte svinkallt i vattnet? Nä, Kottla är en grund och ganska liten sjö, så det var helt OK temperatur. Och ju mer vi simmade, desto varmare kändes det…

 

Kommentera

