Så länge det funkar tänker jag fortsätta vara lycklig!

snobben lycklig wergård

Är du alltid så här glad?!

Frågan kom idag när jag var och hämtade min bil på verkstaden. Svaret blev: ”Ja. Jag är nästan alltid glad.”

Detta är något jag har tänkt på sedan Mikael och jag, på väg hem från Berlin, satt och lyssnade på Värvets intervju av Ernst KirchsteigerHan nämnde under det pratet att många blir provocerade av lyckliga och glada personer.

Ingen kan vara så lycklig!!

Hell yeah, just watch me!

Min attityd och inställning är, detta känner ni som lyssnat på mig när jag föreläst om mental träning igen, upp till MIG! Jag bestämmer hur jag vill tänka. Det är mitt val.

Hur kommer det då sig att folk provoceras av de lyckliga? Hur många har inte irriterat slängt ur sig sarkastiska kommentarer om Ernst flin och barfotafötter i tv-rutan?

Fuck that, säger jag!

Häng på i snurren istället och gör både dig själv och andra omkring dig gladare. Testa att le nästa gång du säger hej då till kassören i kassan. Ge bort ett påskägg till ”badvakterna” i simhallen, för att de alltid är så glada när ni ses. Säg ”ha en härlig kväll nu!” innan du går från jobbet. Små saker, som gör både dig och personer omkring dig gladare. Och framförallt: Le!

Men hallå! Alltid glad? Näe, det klart jag inte är. Hade psykbryt senast igår. Tror sjutton att jag får psykbryt. Men det handlar om vad vi gör mellan de där dipparna och att inte låta dem ta kontroll över det härliga med livet. För om det är något jag inte är, så är det långsur. Jag vägrar låta negativa (eller ”realistiska” som de gärna kallar sig själva) människor trycka upp sin världsbild i mitt ansikte – tycker mest synd om dem.

Vad gör mig glad just nu? Höstfärger. Mina vänner. Att kunna träna. Att se daggvåta spindelnät på morgonpromenaden. High five efter avslutat gnupass. Brunch tillsammans med en person jag tycker om. Dragkamp med rovdjuren. Bats leende. Ozz skuttande. Vesslas pappisfnatt. Pirayas ”fuck-off” min. Veta hur bra Tigra har det på Annas huvudkudde. Tanken på framtida resor. Min spellista. Att köra Tumlaren. Följa med och titta på en boll som jagas av killar fram och tillbaka… (till och med det!).

Vad gör dig glad just nu?

Uppdaterar med ett tips Mikael hittat på nätet (även han som skickade snobben-serien till mig med orden: ”tänkte på dig när jag såg Snobben…”

1368636_10151570794181920_62911826_nSå sätt igång att le som bara sjutton!!

11 thoughts on “Så länge det funkar tänker jag fortsätta vara lycklig!

  1. Så sant! Vi må ha olika grundförutsättningar men det går alltid (ok, nästan 😉 ) att göra det positiva valet i hur man tänker & bemöter andra – & det blir banne mig både lättare & roligare att leva då! Min dagliga stora glädjekick är att få leva ihop med Zappa. ❤

  2. jag hängde upp Snobben på anslagstavlan på jobbet 🙂

    Just idag är jag vääääldigt glad över att någon som inte har fyra ben väntar på mig när jag kommer hem från jobbet…

  3. Haha cockervalpen här hemma måste vara släkt med Snobben, härlig inställning! Snor den bilden!

  4. Tror en provoceras av att folk är glada pga någon form av avund, att en själv vill vara glad. Själv kan jag både bli ledsen över min begränsade förmåga till glädje pga sjukdom och medicinering, men även smittas av andras glädje. Du är en inspirationskälla och sprider glädje kring dig, det är så oerhört värdefullt och du är en fantastisk person. ❤

  5. Fysjutton va du är klok!
    Älskar din blogg, dina texter, din personlighet! En sådan förebild och inspiratör! Hejja dig!!

    Kram

Kommentera

