Road trip i äkta höstanda

20130926-154504.jpg

Häromdagen påbörjades höstens road trip söderöver. Är en resa som kommer att gå lite upp och ner, men allt för robdjurens bästa.

I förrgår kom jag fram till Malmö där jag spenderade natten hos Marie och Ubbe. Ja, först blev det både ett tidigt simpass i Arenan och caféjobb i Malmö, bra dag helt klart. När jag väl mött upp Marie blev det solnedgångspromenad längst ned en strand, NTC ab burner och fiskgratäng(?). Bra att jag omges av träningssugna vänner!

Hade en euforisk dag i Köpenhamn under onsdagen. Forskning akn verkligen lyfta en till skyarna OCH dra ner en till djupaste mörkaste mordor! Just nu lever jag bland molnen så länge det är möjligt.

Ta ut glädje in förskott, det värsta som kan hända är att du varit glad i onödan

Även igår hade jag flow och lyckades få ihop presentationen till Holland på Bakgården – ackompanjerad av kaffe och sockerprodukter. Fick serien ni kan läsa ovan av min eminenta handledare (ni anar inte hur tacksam jag är över att ha så bra handledare som jag har fått… de må får mig att slita mitt hår, men när det gäller är de där! Tack!). Lite nära sanningen ligger serien, men kan säga att jag jobbade under sista-minuten-paniken igår, för att idag känna att ”jag hann, och nu har jag en hel helg på mig att finslipa… det var inte sådan panik alltså”. Tur jar har MASSOR av andra panikjobb att ta itu med då…

Oavsett jobb, måste hjärnan luftas, vilket vi gjorde på Ymer Discgolf-bana, rovdjuren och jag, innan solen gick ned. De var överladdade och hade sjukt roligt där de sprang och markerade disken. Kan väl erkänna att de fick hämta den när disken hamnade fullkomligt åt helsike. Födelen med att ha rovdjur när en kastar… Simning hanns också med. Ett rikitgt bra pass, som idag känns i axlarna. Kan känna hur jag blir snabbare och snabbare för varje pass. Längtar till nästa pass med Tilde för att se om det hänt något med farten!

Kommentera

