Primate welfare and training workshop

20131003-090944.jpg

Sitter på Landvetter och inväntar mamma som är snäll och kommer för att hämta upp mig. Precis hemkommen efter tre dagar i Holland där jag har varit och föreläst om träning av apor. Alltid lika roligt att prata inför andra tränare och hoppas att jag inspirerade många.

I övrigt har vi ätit och sovit. Mycket sött i Holland… och ingen träning över huvud taget har hunnits med. Nu beror det främst på att jag bara kan simma, men känner hur jag håller på att explodera av att inte fått röra på mig. Planerar därför att åka till arenan senare för ett simpass – behöver det!

Något som slagit mig under dessa dagar är hur svårt det verkar vara att sätta upp mål med sin träning, vare sig det gäller sin egen eller sitt djurs träning. Är det så? Hur tänker folk kring målsättningar: Vaga eller konkreta mål? Kortsiktiga och långsiktiga mål? Är vi rädda att fråga om råd vad gäller mål? Nyfiken, som alltid 🙂

Kommentera

