Vilket jäkla pass – full jakt!

bild

Efter att inte ha simmat sedan förra veckan – ett riktigt grymmepass med 2,1km på 45 min, vilket i min värld är riktigt bra! – mötte jag upp Elin efter lunch. Målet var att det skulle gå fort. Riktigt fort!

Det blev ett kort och inensivt pass enligt följande: Insim 500 m och sedan körde vi ikapp totalt 500 m: 50 m tävling för att sedan simma lugnt tillbaka 50 m – älskar 50 m bassängen på Borås simarena. Avslutade med 200 m avsim

OJ VAD VI KÖRDE HÅRT!

Vid ett tillfälle lyckades jag bita mig själv i kinden, så innebörden av blodsmak i munnen har nu fått en ny dimension. Vi jagade, och vi jagade hårt.

Kroppen kändes rikitgt go efteråt – och som Elin uttryckte det när hon tog sig upp ur vattnet: ”jag mår illa” – hmm… varifrån känner jag igen det. Vi får nog köra ett beep-test, Elin och jag, senare i vinter, förutom all annan inplanerad träning.

Sådana här pass kan jag leva länge på, glad!

Kommentera

