Skrivarstuga

bildSitter och skriver, skriver och skriver lite till just nu. Hade grymt flow häromnatten och satt till kl.4 på morgonen… vilket totalt har pajat min dygnsrytm. Men, det är fakta för min del; antingen skall jag sitta på ett café och skriva (då i Borås eftersom jag där har hjälp med hundarna) eller så är det nattetid som gäller.

Förutom att det är värsta skrivstugan här hemma så är jag snuvig (ok, förkyld…) vilket såklart påverkat träningen sista tiden. Har ändå simmat – har inte ont i halsen och tagit det lugnt! Bröt faktiskt tisdagspasset för att jag kände att pulsen blev något för hög *klick* Körde sedan ett lunchpass med Tilde, och kan bara konstatera vad bra träninsgkompisar kan göra för prestationen!

Det stora för mig – i egenskap av hemläkare/hemsjukgymnast/hemveterinär/hem-you-name-it/hem-jag-kan-själv-och-därmed-allt – är att jag, på inrådan av bland annat Elin och Maria, uppsökt en PT som skall hjälpa mig få ordning på min kropp. Återkommer mer om detta i nästa vecka *cliff hanger* Just ja, därav bilden på min arm, får väl köra en fotosession av hela kroppen så ser vi vad som hänt om ett par månader.

Nä, nu skriva vidare. Ikväll är det ÄNTLIGEN dags för HPPT med Linda igen, denna gång gästas vi av Daniel och Jouni. Förväntar mig stordåd av grabbarna, särskilt som att Linda och jag är snuviga (…) och de båda alltså får stå för den mer fysiska delen av HPPT, känn ingen press pojkar… ingen press alls…

Sedan kommer Eva B, ser fram emot en låååång natt med tränarsnack.

 

 

Kommentera

